Электронная пошта
minsantrans@mail.ruАдна з самых частых прычын звароту аўтаўладальнікаў ў сэрвіс – рамонт аўтамабільнай падвескі. Гэта тлумачыцца тым, што пры руху канструкцыя адчувае павышаныя нагрузкі, у тым ліку тыя, што перадаюцца ад дарожнага палатна – ваганні, супраціў і іншыя ўздзеяння.
Падвеска аўтамабіля ўяўляе сабой адзіны комплекс вузлоў, які забяспечвае апору яго апорнай часткі на паверхню дарогі. Ключавую ролю выконваюць колы і масты – менавіта яны змякчаюць ўдарную сілу, якая ўзнікае пры руху аўто па няроўным дарогах. Абслугоўванне падвескі неабходна выконваць рэгулярна, а частата і аб’ём работ залежаць ад умоў эксплуатацыі транспартнага сродку і яго прабегу.
Пра праблемы з падвескай сведчаць наступныя прыкметы:
Перад тым, як пачаць рамонт пэўных вузлоў, праводзіцца іх дыягностыка, якая дазваляе ацаніць тэхнічны стан яе элементаў і выявіць паломку.
Існуе некалькі спосабаў дыягностыкі, кожны з якіх мае свае нюансы:
Выконваць дыягностыку падвескі рэкамендуецца не толькі пры наяўнасці няспраўнасці, але і ў прафілактычных мэтах – не радзей 1 разу ў год. Гэта прадухіліць магчымыя сур’ёзныя непрыемнасці ў будучыні.
На пярэднюю колавую вось (мост) прыпадаюць самыя вялікія нагрузкі, паколькі менавіта яна першай сустракае ўсе магчымыя дарожныя перашкоды. Гэты вузел часцей мае патрэбу ў рамонце, прычым у большасці выпадкаў патрабуецца замена зношаных рабочых элементаў.
Многія сённяшнія аўтамабілі аснашчаны незалежнай перадпакоя падвескай, якая паказала сябе максімальна бяспечнай і кіраванай. Такі вузел укамплектаваны усімі неабходнымі элементамі (амартызатарамі, рычагамі, шаравымі апорамі, спружынамі, стабілізатарамі з ўтулкамі і стойкамі, тармазнымі механізмамі і іншымі), кожны з якіх дапоўнены гумовымі пракладкамі і ўшчыльняльнікамі.
Самыя частыя няспраўнасці незалежнай падвескі выкліканыя зносам падшыпніка верхняй апоры і амартызатараў. Пашкоджанне падшыпніка ступіцах суправаджаецца ўзнікненнем гулу, які ўзмацняецца пры разгоне. Калі не замяніць элемент, у далейшым ён пачынае пстрыкаць, а праз нейкі час яго можа заклінаваць, што багата стратай кіравання аўтамабілем. У сярэднім рэсурс падшыпніка ступіцах легкавога аўтамабіля разлічаны на 50-100 тысяч кіламетраў прабегу.
Амартызатары пярэдняй падвескі схільныя пастаяннай наймацнейшай нагрузцы пры руху аўтамабіля, а іх замена на переднепріводный аўтамабілях патрабуе значных намаганняў – неабходна разарваць сувязь паміж стойкай паваротным кулаком, адкруціць крепеж, вызначыць супраціў амартызатара, ацаніць стан спружын. Ўзнікненне старонніх гукаў пры працы элемента азначае неабходнасць замены гумовых ўшчыльняльнікаў, а грукі і рыпанні сведчаць аб недастатковай зацягнуцца крапяжоў. Акрамя таго, тэхналагічна замену амартызатараў варта выконваць парна, у адваротным выпадку нераўнамерным знос дэталяў можа прывесці да паўторнага рамонту датэрмінова.
Пры дыягностыцы задняга моста агляду падлягае значна меншая колькасць элементаў: амартызуе прылады, ступіцах з падшыпнікамі, спружыны, рычагі, рэактыўныя цягі, стабілізатар, ўтулкі і тормазы. Ўсё гэта – складнікі канструкцыі задняй падвескі любога кшталту:
Паколькі задні мост сучасных аўтамабіляў складаецца ў асноўным з амартызуе прылад, яго рамонт часцей за ўсё прадугледжвае:
У працэсе эксплуатацыі аўтамабіля дэталі расходуюць свой рэсурс, у выніку чаго выяўляюцца рознага роду грукі. Лёгкія пашкоджанні аўтаўладальнікі цалкам могуць ліквідаваць самастойна, аднак для капітальнага рамонту спатрэбіцца прафесійнае абсталяванне і ўдзел дасведчанага спецыяліста.
У параўнанні з амартызатарамі і падшыпнікамі, рычагі адрозніваюцца значна больш доўгім тэрмінам службы. Замена іх патрабуецца толькі пры парушэнні цэласнасці, прычым мяняць гэтыя дэталі можна па адной.
Яшчэ адзін распаўсюджаны сёння тып пярэдніх падвесак мае ў аснове папярочныя падвойныя рычагі, якія ствараюць аптымальны развал колаў і нізкую пасадку кузава. Рамонт такіх вузлоў прадугледжвае аднаўленне злучае элемента кузава з рычагамі і ўзмацненне шаравых апор.