Электронная пошта
minsantrans@mail.ruСвоечасовая замена аўтамабільных фільтраў дапаможа аўтаўладальніку пазбегнуць цэлай россыпы тэхнічных праблем і захаваць здароўе – сваё і пасажыраў.
Фільтры ў машыне патрэбныя для ачышчэння маторнага масла, паліва, а таксама паветра, які бярэ ўдзел у працы рухавіка і сістэмы кантролю клімату. У сувязі з гэтым адрозніваюць 5 тыпаў аўтамабільных фільтраў:
Усе фільтры, акрамя пастаяннага – сажевый, маюць індывідуальны перыяд выкарыстання і падлягаюць рэгулярнай замене, у залежнасці ад умоў эксплуатацыі аўтамабіля і рэкамендацый яго вытворцы.
Алей і алейны фільтр ўтвараюць адзіную сістэму ў канструкцыі аўтамабіля: алей, перамяшчаючыся па матору, ўбірае ў сябе часцінкі прымешак і забруджванняў, якія затым запасяцца ў асобным цыліндры. Доўгая эксплуатацыя аўтамабіля павышае верагоднасць назапашвання гэтых часціц ў фільтры, што зніжае яго функцыянальнасць.
Наступствамі выкарыстання забруджанага алейнага фільтра становяцца: павелічэнне зносу дэталяў рухавіка і імклівае падзенне яго магутнасці. Зімой, пры значным зніжэнні тэмпературы, корпус фільтра можа лопнуць, а алей – цалкам выцячы з матора.
Замена алейнага фільтра ажыццяўляецца адначасова з заменай алею. Для кожнай маркі аўтамабіля рэгламентаваны свой момант замены – як правіла, ён абмежаваны 10 000 – 15 000 кіламетрамі. У машынах, якія на працягу года праходзяць менш за 15 000 кіламетраў, рэкамендуецца змяняць алей і ачышчальнік штогод – напрыклад, пры планавым тэхнічным аглядзе.
Акрамя таго, ёсць выпадкі, калі ўсталяваць новы фільтр неабходна раней рэгламентаванага тэрміна:
Аб засмечаных фільтра алею сведчаць:
Паліўны фільтр прадухіляе трапленне вады і іншародных частак у бензін або дызпаліва. Сёння аўтамабілі абсталяваны двума тыпамі фільтраў паліва:
У адрозненне ад погружной фільтра, канструкцыя якога прадстаўлена ў выглядзе капронавай сеткі, прызначанай для адсейвання буйнога смецця, магістральны фільтр забяспечвае больш тонкую ачыстку паліва, у дызельных машынах выкарыстоўваюцца выносныя магістральныя фільтры, якія мацуюцца знадворку паліўнага бака (пад капотам альбо дном) і дапаўняюцца датчыкамі вады, коркам зліву, часто- падагрэвам. Шматлікія аўтамабілі сёння маюць убудаваныя магістральныя фільтры, якія служаць элементамі паліўнай помпы.
Забруджванне фільтра паліва багата збоямі ў працы рухавіка і зніжэннем яго магутнасці. Рэкамендуецца ўсталёўваць новы фільтр пасля 2-3 замен масла – у сярэднім, кожныя 20 000 – 30 000 кіламетраў прабегу.
Прыкметы забруджвання фільтра паліва:
Паветраны ачышчальнік забяспечвае абарону рухавіка ад забруджванняў і пранікнення старонніх часціц, якія перашкаджаюць паступлення неабходнага аб’ёму паветра. Ён мае выгляд гармонікі, сабранай з фільтруе матэрыялу. Бакавыя ўшчыльняльнікі прадухіляюць трапленне паветра ў рухавік, абмінаючы ачыстку.
Вытворцы настойваюць на замене ачышчальніка паветра пры праходжанні планавага тэхнічнага агляду транспартнага сродку – у сярэднім, праз кожныя 15 000 – 30 000 кіламетраў шляху. У астатні час важна кантраляваць стан гэтага элемента – асабліва пры руху па пыльных дарогах.
Праверыць узровень забруджвання фільтра паветра можна самастойна. Дастаткова адкрыць капот і дастаць ачышчальную “гармонік” з адмысловай скрынкі, адкрыўшы яе адвёрткай. Пры моцным забруджванні лепш адразу ўсталяваць новы фільтр – змяніць яго можна неабмежаваную колькасць разоў.
Аб забруджванні фільтра паветра сведчаць:
Сённяшнія аўтамабілі абсталяваны элементамі фільтрацыі, здольнымі ачысціць паветра ў салоне ад пылу, пазбавіць ад старонніх пахаў, а таксама забяспечыць бяспеку вадзіцеля і пасажыраў, затрымліваючы часцінкі забруджвальных рэчываў. Акрамя таго, фільтр у салоне прадухіляе пранікненне бруду ў выпарнік кандыцыянера, а ў аўтамабілях з клімат-кантролем іх стан характарызуе працу ўсёй сістэмы.
Рэкамендацыі вытворцаў прадугледжваюць змену фільтра воздухоочистки ў салоне з перыядычнасцю ў 20 000 – 25 000 пройдзеных кіламетраў. Пры эксплуатацыі аўтамабіля пераважна ў гарадскім асяроддзі фільтры забруджваюцца хутчэй, а які змяшчаецца ў іх актываваны вугаль раней вычэрпвае свае паглынальныя магчымасці, таму мяняць ачышчальныя элементы прыйдзецца часцей.
Не варта недаацэньваць функцыянальную значнасць салоннага фільтра. Непрыемнымі наступствамі яго засмечвання могуць стаць: замярзанне выпарніка кандыцыянера, з’яўленне непрыемнага паху і навала шкоднасных бактэрый і алергенаў, здольных выклікаць захворванні дыхальных шляхоў. Аб неабходнасці памяняць салонны фільтр нагадаюць злёгку запацелыя ў сырую надвор’е шкла і ледзь які паступае ў салон паветра з вентылятара абагрэву, уключанага на максімальныя абароты.
Аб заканчэнні працаздольнасці фільтра ў салоне раскажуць дэталі:
Аўтамабілі на дызелях абсталёўваюць сажевый фільтра, якія затрымліваюць сажу і цвёрдыя часціцы з выхлапаў. Такія ачышчальныя элементы не патрабуюць замены і застаюцца функцыянальнымі ўвесь перыяд эксплуатацыі матора. Акрамя таго, яны здольныя самастойна ачышчацца ў працэсе постинжекции, калі ўпырскванне паліва ў цыліндр на працоўным хаду ажыццяўляецца па камандзе бартавога кампутара.
Аднак цалкам аўтаматызаваныя сажевый фільтры не застрахаваны ад забруджванняў, выкліканых збоем кампутарнай сістэмы. Пра наяўнасць няспраўнасці ў маторы прасігналізуе лямпачка на прыборнай панэлі транспартнага сродку.
У гэтым выпадку патрабуецца прафесійнае ачышчэнне фільтра, якое выконваецца двума спосабамі:
Стан аўтамабільных фільтраў важна пастаянна адсочваць і своечасова вырабляць іх замену. Вытворцы рэкамендуюць ставіць новыя ачышчальнікі пры кожнай замене алею – адзін раз у год. Пры гэтым функцыянальны перыяд некаторых фільтраў можна павялічыць, проста пачысціўшы іх. Працэдура прымальная толькі для некаторых ачышчальных элементаў, і можа выкарыстоўвацца, хутчэй, як часовая мера. У працэсе чысткі зніжаецца эфектыўнасць фільтраў, таму ў канчатковым выніку іх усё роўна прыйдзецца замяніць.
Так, фільтр паветра зімой мала схільны забруджванням, а летам яго лёгка ачысціць самастойна, выкарыстоўваючы тканіна або кампрэсар. Чысціць неабходна як мага часцей, каб фільтруе элемент не засмеціўся да поўнага выхаду з ладу.
Спосаб падыходзіць і для ачышчэння фільтра ў салоне. Стандартны тэрмін эксплуатацыі гэтага элемента – адзін год. Аднак неабходна ўлічваць ўмовы выкарыстання транспарту – у шэрагу выпадкаў ўсталёўваць новы салонны фільтр прыйдзецца часцей. А своечасовая чыстка крыху павялічыць працоўны перыяд фільтра і прадухіліць ўзнікненне няспраўнасцяў.
Паліўныя і алейныя фільтры чысціць нельга, іх неабходна мяняць: першыя – кожныя 20 000 – 30 000 кіламетраў, другія – у 2-3 разы часцей.