Электронная пошта
minsantrans@mail.ruДля прадухілення хуткай зношвальнасці шын і паляпшэння кіравальнасці аўтамабіля пры замене пакрышак, а таксама любым ўмяшанні ў хадавую частку неабходна рабіць дыягностыку развалу сыходжання і яго балансаванне. Правільная ўстаноўка колаў аўтамабіля – гарант яго ўстойлівасці падчас руху, манеўранасці, а таксама эканамічнай складнікам (гума сціраецца не так хутка і не адбываецца лішняга выдатку паліва).
Рэгулярная дыягностыка і рэгуляванне развалу сыходжання ў Мінску рэкамендавана для мадэляў айчыннага і замежнага вытворчасці пасля праходжання кожных 10-15 тысяч кіламетраў. Падставай для пазапланавай праверкі стану кутоў развалу сыходжання колаў з’яўляюцца наступныя прыкметы:
Пры правільным размяшчэнні рэгулявальных кутоў колы аўтамабіля добра датыкаюцца з дарогай, падвышаючы каэфіцыент счаплення шын, што, у сваю чаргу, скарачае тармазны шлях і ў шэрагу выпадкаў можа прадухіліць ДТЗ. Збітыя куты рэгулявання, наадварот, пагаршаюць счапленне з дарожным пакрыццём.
У канструкцыі кожнай мадэлі аўтамабіля вытворцам прадугледжана пэўнае становішча пярэдніх і задніх колаў адносна адзін аднаго і дарожнай плоскасці – іх прынята называць кутамі рэгулявання колаў.
Кут нахілу колаў да плоскасці дарожнага пакрыцця завецца развалам. Ён забяспечвае выразнасць руху колаў аўтамабіля ў пераломным манеўры. Развал можа быць адмоўным, калі колы нахіленыя верхняй бокам унутр, і станоўчым – пры нахіле колаў вонкі.
Сыходжанне пазначаецца кут паміж кірункам руху колаў і плоскасцю іх кручэння, які надае стабільнасці і прадказальнасці руху транспартнага сродку. Сыходжанне колаў насустрач адзін аднаму наперадзе корпуса называюць станоўчым. Пры адмоўным (разыходжанні) – плоскасці колавага кручэння перасякаюцца ззаду.
Акрамя таго, ёсць яшчэ трэці важны кут – Кастер (ад англ. Caster angle – кут падоўжнага нахілу). Ён сфарміраваны вертыкальнай прамой і праекцыяй паваротнай восі колы на падоўжную плоскасць машыны і забяспечвае самастойнае выраўноўванне колаў за кошт яе хуткасці, дзякуючы чаму яна сама выходзіць з павароту, а руль самастойна вяртаецца ў прамалінейнае становішча.
Перад пачаткам балансавання і рамонту развалу сыходжання, спецыялісты правяраюць тэхнічны стан транспарту, праводзяць дыягностыку падвескі, вымераюць ціск у шынах. Падрыхтоўчы этап уключае абавязковую кампенсацыю біцця колавых дыскаў, якая праводзіцца з мэтай вызначэння рэальнай восі кручэння колаў. Далей дыягнастуецца геаметрыя хадавой часткі, а выяўленыя недахопы ўхіляюцца.
Для вымярэння вугла развалу сыходжання машыну патрабуецца зафіксаваць у працэсе прамалінейнага руху (ўстаноўка кута ў нуль градусаў азначае размяшчэнне колаў вертыкальна дарожнай паверхні). Гэты працэс выконваецца на спецыяльным стэндзе – ён можа быць:
Сёння ўжо не так часта сустракаюцца СТА, у якіх развал сыходжання выконваюць з выкарыстаннем оптыкі. Простае прылада забяспечвае надзейнасць эксплуатацыі, аднак з яго дапамогай можна адначасова аналізаваць стан толькі аднаго моста – пярэдняга ці задняга, выпускаючы хібнасць другой восі, а значыць, руль будзе мець невялікі нахіл пры руху аўтамабіля прама.
Лазерныя ўстаноўкі па функцыянале перасякаюцца з аптычнымі прыладамі, але памыляюцца яны радзей і менш істотна. Высокая якасць работы і надзейнасць забяспечвае кампутарная дыягностыка развалу сыходжання, якая прадастаўляе вынікі рэгулявання ў выглядзе раздрукаванага справаздачы з параметрамі, а сучасныя 3D-прылады здольныя ствараць выніковую трохмерную мадэль і параўноўваць атрыманыя дадзеныя з рабочымі паказчыкамі для кожнай канкрэтнай мадэлі аўтамабіля.
Выкарыстанне 3D-стэндаў значна пашырыла магчымасці балансавання развалу сыходжання, забяспечыўшы высокую дакладнасць вынікаў у рэкордна кароткія тэрміны (у параўнанні з усімі вядомымі метадамі), а таксама дазволіла дадаткова праводзіць аналіз усёй хадавой часткі аўтамабіля.
Дакладнае і ўстойлівае да перашкод абсталяванне не рэагуе на няроўнасці паверхні, на якой размяшчаецца доследны аўтамабіль. Пляцоўка для правядзення дыягностыкі абсталявана пад’ёмнікам, ямай і спецплатформой, а на колы машыны падвешваюцца кантрасныя мішэні, якія адсочваюцца высокачуллівая датчыкамі. Атрыманая інфармацыя збіраецца кампутарам, які аналізуе яе, падаючы гатовую 3D-мадэль і правяраючы яе на адпаведнасць заводскіх паказчыках. А паколькі база дадзеных завадскіх характарыстык змяшчае практычна ўсе існуючыя мадэлі аўтамабіляў, па заканчэнні аналізу спецыяліст дакладна ведае, якое ўмяшанне патрабуецца ў кожным канкрэтным выпадку.